Wij, Nederlanders zijn dol op koffie, dat blijkt wel uit de cijfers. Wij drinken met zijn alle ongeveer 6,5 miljoen liter koffie per dag. Daarmee zijn we een van de grootste koffiedrinkers van de wereld! We drinken koffie uit verschillende soorten bekers. Je kunt kiezen uit een keramische koffiemok of een eenvoudige plastic beker. Tegenwoordig wordt er steeds meer gekozen voor de kartonnen koffiebeker.

Deze beker is namelijk uitermate geschikt voor branding van jouw merk of bedrijf! In dit artikel lees je alles over de mogelijkheden van branding door het gebruik van koffiebekers.

Branding

Kartonnen koffiebekers zijn tegenwoordig al in kleine oplages volledig te bedrukken. Wanneer je de beker bedrukt met het logo en in de kleuren van jouw bedrijf, is het een mooie verlenging van jouw huisstijl.

De koffie smaakt natuurlijk ook veel lekkerder uit een beker van jouw bedrijf.  Herinner je medewerkers aan de visie van het bedrijf en motiveer en inspireer je medewerkers door je slogan op de bekers te plaatsen.

Tevens is het ook nog eens een mooi visitekaartje wanneer klanten bij jou op bezoek komen.

Communicatie 

Een kartonnen beker is de ultieme marketingtool. Je kunt er namelijk echt mee communiceren! De advertentiewaarde van een beker is namelijk veel groter dan die van een reclame bord langs de weg of in een bushokje.

Gemiddeld doen wij namelijk 7 minuten over onze koffie en kijken we meer dan 12 keer naar de beker, zowel bewust als onbewust. Als deze wegwerp beker bedrukt is met jouw boodschap, heb je dus een mega reclame moment.

Het bedrukken geeft je zo veel mogelijkheden dat je heel flexibel bent met wat je op je beker wilt. Op een beurs kun je je stand nummer erop bedrukken, om bezoekers naar jouw stand te trekken.

Ook de promotie van het product van de maand, je bent net verhuisd en wil de opening vieren zijn ideale momenten voor een kartonnen beker. Het is dus veel meer dan alleen een koffiehouder.

Beter voor het milieu

De verschillende koffiebekers die we op kantoor gebruiken hebben allemaal hun voor- en nadelen. De plastic beker bijvoorbeeld heeft geen toekomst meer, want in 2021 worden ze verbannen uit de EU.

Het gebruik van de keramische beker heeft als nadeel is dat deze wel elke keer met warm water en zeep afgewassen moet worden. En dan hebben wij het nog niet eens gehad over de impact die het maken van de bekers heeft op het milieu.

De beste oplossing is dus bij uitstek de kartonnen koffiebeker. De co2 uitstoot is aanzienlijk minder als bij de andere bekers. Je kunt ze hergebruiken tot wel 2x a 3x en levert bij het recyclen van de beker extra energie op.

Zo kun je dus op een milieuvriendelijke manier gebruik maken van branded kartonnen koffiebekers!