In vele bedrijven zijn relatiegeschenken een ideaal middel om promotie voor je onderneming te maken. Je kunt bijvoorbeeld een pen cadeau geven bij een goodiebag, maar ook aan je personeel om tijdens een vergadering te kunnen gebruiken. Je kunt een pen voor je bedrijf ontwerpen en deze bedrukken met je eigen logo en/of slogan. Ondanks alle technologieën, blijft de pen onverminderd populair en ik vertel je graag waarom!

1.  Groot aanbod

Naast dat een pen een veelgebruikt middel is om te schrijven, is het aanbod van pennen ook groot. Je kunt de pen voor je bedrijf helemaal naar wens samenstellen. Je kunt kiezen voor een basiskleur, zoals bijvoorbeeld wit of zwart maar je kunt ook voor een gave opvallende kleur kiezen.

Daarnaast kun je kiezen ook de stijl van de pen. Wil je bijvoorbeeld een eenvoudige balpen als relatiegeschenk cadeau geven of kies je liever voor iets extra’s door middel van een multifunctionele pen.

2.  Multifunctioneel

Wist je dat er ook pennen op de markt zijn waarbij een ingebouwd touchscreen aanwezig is? Er is zelfs een 5-in-1 powerbank pen. Wat je ook kiest, het is belangrijk om goed bij de visie van je eigen bedrijf  te blijven. Ben je een klusbedrijf? Dan is een pen met touchscreen niet helemaal relevant.

Een pen is handig in je bedrijf, maar ook om cadeau te geven aan je klantrelaties of als cadeautje bij het kerstpakket. Hoe meer pennen je wilt laten bedrukken, hoe meer de prijs naar beneden gaat en dus ideaal om als groot bedrijf dit relatiegeschenk te introduceren. Voor scherpe prijzen kun je terecht bij HSG.

3.  (Bijna) gratis reclame

Een pen wordt niet alleen veel gebruikt, maar wordt ook veel doorgegeven. Wanneer je een pen geeft aan je personeel, wordt de pen vervolgens uitgeleend aan de een goede vriend of collega, maar ook aan mensen buiten werk.

Door een pen met een logo van je bedrijf te drukken zorg je ervoor dat je met één geschenk bij meerdere mensen in beeld kunt komen. Naast dat een pen functioneel is, is de pen ook een compact voorwerp wat makkelijk meegenomen of verstuurd kan worden. Ideaal!

4.  Creativiteit

Jup. Het ouderwets schrijven met pen en papier zorgt voor creativiteit. Door het schrijven ga je nog niet aan de slag met het structureren van je tekst waardoor je creativiteit meer ruimte krijgt.

Wist je dat een gekleurde pen de creatieve delen in je hersenen activeert? Reden genoeg om hier als bedrijf op in te spelen met bijvoorbeeld een kleuren pen mét logo 😉