In de huidige wereld worden consumenten en ook bedrijven continu overstelpt met informatie van adverteerders. Van de smartphone tot buitenreclame op het treinstation en van de televisie tot krant: we ontkomen er niet aan.

Dit kan het voor een organisatie erg lastig maken om op te vallen tussen al deze ruis. Uit onderzoek is gebleken dat consumenten steeds meer een blindheid ontwikkelen voor diverse vormen van adverteren.

Hoe kun je in deze wereld dan toch op een creatieve wijze een boodschap overbrengen?

Managing-it.nl vertelt je alles over de kracht van video en in het bijzonder animatie.

Complexe boodschap op een heldere manier

Met name wanneer een organisatie een complexe boodschap moet overbrengen, kan het erg lastig zijn om dit op een effectieve wijze voor elkaar te krijgen.

Consumenten nemen niet meer de moeite om lange teksten te lezen, maar hebben in sommige gevallen wel een redelijke hoeveelheid informatie nodig om een product, dienst of een bedrijfsontwikkeling goed te begrijpen.

Dit is waar video een grote rol kan spelen, omdat het op een prettige wijze een boodschap kan overbrengen die anders te complex zou zijn om doelgericht over te brengen.

Het bekijken van een video of animatie kost minder energie voor de gebruiker, terwijl concepten eenvoudiger uitgelegd kunnen worden.

Animatie voor explainers, commercials of infomercial

Een krachtige videostijl is de animatie, waarbij een organisatie een specifiek onderwerp in een vereenvoudigde stijl kan overbrengen.

We zien het dan ook steeds vaker, onder meer op nieuwsmedia: de explainervideo’s. Hierbij wordt bijvoorbeeld een complexe actualiteit uitgelegd.

Dit wordt ook steeds vaker toegepast bij ondernemingen met een dienst of product dat nieuw, uniek of complex is, maar soms ook simpelweg om op een creatieve wijze een product aan te prijzen.

Een animatie laten maken helpt om de interesse van klanten te trekken en kan bij een juiste uitvoering ook klantenbinding bieden.

Juiste animator vinden

Het vinden van de juiste animator vergt enige inspanning en tijd. Vanzelfsprekend zijn er diverse stijlen mogelijk, die ieder voor- en nadelen hebben. Daarnaast moet een stijl van een animator aansluiten bij de huisstijl en uitstraling van de organisatie.

Het is daarom goed om te kiezen voor een bureau met veel ervaring, dat kan inspelen op de stijl die past bij de organisatie en ook begrijpt hoe deze aansluiting bewerkstelligd kan worden.

Little Sheep Animatie is hiervan een goed voorbeeld. Met 2D- en 3D-animators, creatieve talenten en een groot portfolio is er bij Little Sheep de juiste ervaring en expertise aanwezig om een animatie te ontwikkelen die perfect past bij de onderneming en het product of de dienst in het bijzonder.