Je bent net een nieuwe onderneming of start-up begonnen en je bent op zoek naar nieuwe klanten. Aangezien het merendeel van nieuwe leads anno 2018 via online kanalen komt is het van cruciaal belang dat je zichtbaar bent en potentiële klanten aanzet tot actie.

In deze post geef ik drie belangrijke tips om ervoor te zorgen dat jij online zichtbaar bent en het maximale rendement uit je campagnes haalt.

1. Presentatie is key

Een eerste indruk is van groot belang, en deze regel geldt online nog sterker. Daarom is het essentieel om een aantrekkelijke en goed functionerende website te hebben die jouw klanten verleid om met je in zee te gaan.

Tegenwoordig zijn er veel oplossingen om zelf binnen no-time een website op te zetten, maar WordPress is met afstand mijn favoriet. WordPress is zeer toegankelijk en vereist geen technische kennis. De ideale oplossing wat mij betreft voor ondernemers die snel aan de gang willen.

Ook is het mogelijk om een WordPress site te laten maken door een professioneel kantoor. Zij kunnen snel een website ontwerp voor je maken, en na oplevering kun je zelf eenvoudig je eigen site onderhouden. Zo heb je er nauwelijks nog omkijken naar.

2. Investeer in goede content

Nadat je nieuwe site online staat is het uiteraard van belang dat je deze vult met sterke en overtuigende teksten, afbeelding en eventueel zelfs video’s.

Probeer alles uit de kast te halen om jouw klant te overtuigen. Denk hierbij vanuit de klant zelf. Welke informatie heeft deze nodig? Voorziet jouw website in die behoefte?

Een goede tip is om hierbij te werken met verschillende landingspagina’s. Een landingspagina is een pagina op jouw site die helemaal is ingericht op één productgroep of dienst die je aanbiedt.

Zo hou je het simpel en krijgt een bezoeker van je site altijd direct te zien waar hij naar op zoek is. Vergeet hierbij zeker niet om altijd gebruik te maken van een zogeheten Call to Action.

Dit is een kort stukje tekst waarmee je de bezoeker aanspoort tot een handeling. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het opnemen van contact.

Als jouw doel is om zoveel mogelijk belletjes te krijgen wees er dan zeker van dat jouw landingspagina beschikt over een duidelijke vermelding van jouw telefoonnummer met daarbij een tekst als: “Bel ons nu voor de beste deal”.

Hiermee initieer je actie, en meer succes voor jouw business!

3. Marketing

Ook al is je website nog zo mooi, en is je content ijzersterk, als je geen bezoekers krijgt heb je er weinig aan. Daarom is het zeker net zo belangrijk om ook in marketing te investeren.

Hier zijn diverse manieren voor te bedenken, zo kun je adverteren in Google, maar kun je ook gebruik maken van sociale platformen zoals Facebook en LinkedIn om jouw bedrijf te promoten.

Probeer hierbij wederom vanuit de klant te denken. Sluit jouw dienst aan bij mensen die heel specifiek op zoek zijn naar een product of service? Dan is de meest geschikte manier om deze doelgroep te bereiken met Google AdWords.

Heb je een product waar mensen minder direct naar op zoek zijn en wil je graag specifieke doelgroepen targeten, zoals bijvoorbeeld studenten tussen de 20 en 30 jaar, dan kun je beter Facebook inzetten voor het vergroten van je bereik of een reclamebureau inschakelen.

 

Door deze drie tips te hanteren zorg jij ervoor dat je het maximale uit jouw online business haalt.