Daar is-ie weer, de herfst en daarna de winter. Na een lange droge periode van laagstaande rivieren en tegenvallende oogsten wordt het toch weer wat vochtiger. Daarmee is de droogte nog niet verholpen, maar die kant gaat het wel weer op. Kaarsjes gaan aan, verwarmingen worden opgestookt. De droogste zomer sinds de vorige eeuw is voorbij. Er wordt weer neerslag verwacht in de komende periode. Niet alleen regen, maar zelfs (natte) sneeuw.

 

Eenvoudig en compact werkt altijd

Met de komst van de gure periode, gaat de verkoop van relatiegeschenken zoals paraplu’s omhoog. Maar welke dan? Stormparaplu’s, golfparaplu’s of compacte opvouwbare. Er is een ontelbaar aantal soorten aan paraplu’s, maar toch blijkt de opvouwbare het meest populair te zijn. Dat verbaast ook niet, want die zie je overal. Het is een makkelijke en gangbare paraplu. En wat elke plu helemaal hip maakt, is een bedrukking. Een logo zorgt voor herkenbaarheid, identiteit, zichtbaarheid en het spreekt de doelgroep aan. En het fleurt de paraplu natuurlijk simpelweg op.

 

Maak emotie los met een logo

Een logo op een product zoals een paraplu maakt het een origineel, eigen product. Er wordt eerder emotionele waarde aan de afzender gehecht. En die emotie is belangrijk om los te maken. Klanten die een emotionele binding voelen met het bedrijf, blijken 2 keer zo waardevol zijn als de meest tevreden klanten, zo beweert onder meer marketingspecialiste Brenda van den Berg in het artikel ‘Scoor met je klantbeleving: focus op emotie!’op Adformatie.nl. Zij en andere professionals beweren wel dat klanttevredenheid niet de focus moet hebben. Je klanten kunnen nog zo tevreden zijn, maar als de emotionele binding er niet is, sla je de plank mis.

 

Eenvoudig, maar waardevol

“Alles wat je aandacht geeft, groeit”, wordt wel eens gezegd. En dat klopt. Door producten zoals een paraplu te bedrukken, kun je aantonen dat er aandacht wordt geschonken. En dat terwijl een paraplu bedrukken simpeler is dan je wellicht dacht.