E-fulfilment is de schakel tussen het bedrijf en de klant. Het proces begint met het zogeheten inslag of inbound dat betekend het ontvangen van de goederen. De goederen die binnenkomen worden geregistreerd en opgeslagen in het warehouse.

In het warehouse waar de artikelen van de webshop staan opgeslagen, worden de orders gepicked die binnenkomen via de webshop. De producten die worden besteld worden verpakt krijgen een adressticker en een pakbon.

Het gehele proces van het plaatsen van een bestelling in een webshop tot het afleveren van het product bij de deur van de klant hoort bij de e-fulfilment dienst. Er zijn ook verschillende dynamische fulfilmentbedrijven die niet alleen producten kunnen inpakken maar ook verschillende afleveropties aanbieden en aankoopgedrag van de webshopconsument analyseren.

E-fulfilment uitbesteden en waarom?

De keuze voor het uitbesteden van de e-fulfilment is voor veel webshops van groot tot klein een goede uitkomst, om zich zo beter te kunnen richten op andere belangrijke aspecten van de webshop. Een bedrijf zoals Davo Fulfilment Services neemt verschillende zorgen uit handen en kan verschillende handelingen overnemen van u als webshop beheerder zoals het samenstellen, ompakken of inpakken van producten.

Na dit proces zorgt het bedrijf voor een transparante bezorging, met een trach & trace-code, zodat u en de klant de bezorging kunnen volgen. Davo Fulfilment Services kan zelfs mocht het nodig zijn de retourzendingen voor u afhandelen.

Voor veel webshops kan dit de beste en goedkoopste uitkomst zijn. Door dit uit te besteden kunnen de kosten voor bijvoorbeeld een warehouse om producten in op te slaan bespaard worden. Ook de kosten voor eventuele inpak machines is niet aanwezig omdat e-fulfilment bedrijven dit vaak al zelf in bezit hebben.

Ook hoeft u bij het uitbesteden van het e-fulfilment proces geen zorgen meet te maken over voorraadbeheer, snelheid en inzet.