Bloggen is tegenwoordig erg populair. Het is dan ook zeker een goed idee om een actief blog te starten. Met een blog, die je ook goed bijhoudt, kun je namelijk steeds meer vermeldingen in de zoekmachines verzamelen. Hierdoor werk je onder meer aan je naamsbekendheid. Mensen zullen steeds makkelijker bij jouw onderneming uitkomen. Maar wat is er nu verstandiger, het plaatsen van je blog op LinkedIn of toch op je website?

In samenwerking met Profnews.nl zochten we het voor je uit.

Bloggen op LinkedIn én je website

Soms is het geen kwestie van of / of, maar en / en. Je krijgt de beste resultaten wanneer je én op LinkedIn én op je website blogt. Natuurlijk is het wel zo dat je niet op allebei evenveel moet bloggen.

Het advies is om minimaal drie blogs per week op je website te zetten. Deze blogs kun je natuurlijk wel delen via de social media netwerken, waaronder natuurlijk LinkedIn. Voor het bloggen op LinkedIn zelf is het aan te raden om dit eens per week of eens per twee weken te doen. Dit hoef je dus een stuk minder te doen.

Bezoekers naar je website

Uiteindelijk is het natuurlijk de bedoeling dat je meer bezoekers op je website krijgt. Dit is altijd het doel, vooral omdat van hieruit het werk kan gaan beginnen. Mensen moeten op je website komen om een dienst te gaan gebruiken of een product te kopen.

artikelen op social media worden over het algemeen beter gerankt dan artikelen op websites

Dit gebeurt niet via LinkedIn. Hier zit dan ook het belangrijkste verschil in als het gaat om bloggen op LinkedIn en bloggen op je website. Waarom dan toch ook los bloggen op LinkedIn?

Dit heeft dan weer vooral te maken met het feit dat artikelen op social media over het algemeen beter gerankt worden dan artikelen die op websites staan. We leven tegenwoordig met social media en hier raken de zoekmachines ook op ingesteld, tot op zekere hoogte.

Een blog op LinkedIn zal dus in de meeste gevallen hoger ranken dan een blog op je website.

Rekening houden met je fotomateriaal

Een blog heeft een foto nodig. Je kunt natuurlijk wel een blog zonder foto publiceren, maar je blog krijgt dan direct een stuk minder waarde. Dit is zonde, zeker als je je bedenkt dat het plaatsen van een foto een kleine moeite is.

Wel is het belangrijk om rekening te houden met de afbeeldingsformaten. Op je website weet je waarschijnlijk precies hoe groot een foto moet zijn om deze mooi uit te laten komen, maar meestal wijkt dit af van wat nodig is op LinkedIn.

Bij blogs die je direct op LinkedIn plaatst heb je een foto nodig van 700 x 400 pixels. Uiteraard is het ook belangrijk om te kiezen voor een rechtenvrije foto.