Veel ondernemers starten met een los, vast telefoonnummer voor hun organisatie. Naarmate de organisatie echter groeit in het aantal werknemers, kan het verstandig zijn om het gebruik van losse mobiele telefoons voor medewerkers te overwegen.

Aan het gebruik van een zakelijke telefoon voor medewerkers zitten verschillende voordelen, die we in dit artikel voor je op een rijtje zetten.

Tip: het aanschaffen van een zakelijke simkaart begint met het vergelijken met de mogelijkheden bij verschillende providers. Er zijn op internet verschillende websites te vinden, waarop de je mogelijkheden van providers met elkaar kunt vergelijken.

Zo kom je al snel tot de voordeligste oplossing!

#1: het straalt professionaliteit uit

Het gebruik van een zakelijke telefoon door medewerkers heeft onder meer als voordeel, dat het je organisatie een zakelijke en professionele uitstraling geeft.

Medewerkers kunnen direct benaderd worden, zonder die via een centrale receptie of andere medewerkers te moeten laten verlopen.

Daarbij komt het ook bij een zakelijk bezoek professioneler over, wanneer medewerkers een zakelijk nummer hebben.

#2: het scheidt privé van zakelijke contacten

Dit is ook direct een tweede voordeel van een zakelijke telefoon voor medewerkers. Door iedereen een zakelijk toestel te geven, hoeven medewerkers hun eigen 06-nummer niet aan andere mensen te geven.

Iets wat wel het geval zou zijn, wanneer je enkel privételefoons binnen je organisatie zou gebruiken. Tegelijkertijd biedt dit de mogelijkheid om het gebruik van een privétoestel op de werkvloer te verbieden.

In de pauze is dit natuurlijk anders! Dan gebruiken veel mensen hun telefoon om het laatste nieuws te lezen, een berichtje naar hun kinderen te versturen, enzovoorts.

#3: geef medewerkers meer vrijheid met een eigen telefoon

Ook hebben medewerkers meer vrijheid met een eigen zakelijke telefoon. Zij kunnen vanaf iedere locatie contact opnemen met klanten, die zij in hun beheer hebben.

Dit werkt makkelijker, dan wanneer zij via iemand anders een telefoongesprek moeten voeren.

Door deze efficiëntere manier van werken houden medewerkers meer tijd over om andere taken uit te voeren, waardoor de omzet van je organisatie kan groeien!

#4: medewerkers hebben het recht op een telefoon

In sommige gevallen hebben medewerkers een bepaald recht op een zakelijk toestel. Denk bijvoorbeeld aan medewerkers die voor zaken naar het buitenland moeten.

Wanneer dit land niet binnen de EU valt, betalen zij hoge kosten om telefoongespreken te voeren, mobiel internet te gebruiken, enzovoorts.

Door iedere werknemer een zakelijke telefoon te geven, komen deze kosten voor rekening van de organisatie waarvoor een werknemer werkzaam is. Wel zo netjes!

#5: medewerkers zijn beter bereikbaar

Tot slot biedt het gebruik van zakelijke telefoons door medewerkers het voordeel, dat zij beter bereikbaar zullen zijn. Hier komen we terug bij het feit dat veel organisaties een centraal telefoonnummer gebruiken.

Op het moment dat een klant dit nummer belt, betekent dat tegelijkertijd dat het nummer voor andere klanten onbereikbaar is. Naarmate het aantal klanten groeit, neemt ook de kans op frustraties bij klanten toe.

Er is immers niets vervelender dan moeten wachten. Met zakelijke toestellen voor medewerkers voorkom je dit.